HTML

F1 szubjetív

Szubjektív elemzés a Forma 1-ről.

Friss topikok

  • Melchi Zadok: @RAMBO: 22 fetrengő szimuláló puhapöcs egy szaros labdát kerget, aztán ha egy óra semmitmondó dögu... (2010.09.26. 10:02) Egy előzés anatómiája
  • billywood: A Forma-1 nem csapatsport, hiába van konstruktőri vb cím is. Egy csapat világbajnoki címre jóformá... (2010.07.26. 22:36) Hol rontotta el az előzést Alonso?

Linkblog

Archívum

Egy előzés anatómiája

2010.07.25. 18:14 efegy

M. Schumacher a verseny után közvetlenül úgy nyilatkozott Alonso előzésről (49. kör), hogy versenyzőként megérti és elfogadja a csapatutasítást, hiszen a versenyzők oldaláról a világbajnokság a fontos, és ha az év végén hiányozna a bajnokságban ez az 5 pont, akkor mindenki azt mondaná: „milyen hülyék voltatok Hockenheimben”.

Niki Laudát azonban Alonso eredményhirdetés utáni nyilatkozata háborította fel, nem tudott azonosulni a ferraris lekezelő, a nézőket butának tekintő nyilatkozatával, mikor is kitért azon újságírói kérdés elől, hogy miért háborgott a mérnökének Massa miatt, mert nem tudta őt megelőzni. Alonso csak arról beszélt, hogy a kocsi „egyszer gyorsabb, egyszer lassabb, néha azért, mert a gumi gyorsabban kopik, néha azért, mert nem elég meleg...” és így tovább. (Alonso már a Renault-nál is folytatott egyszer egy ilyen beszélgetést Biatoréval – ha jól emlékszem – Trulli Fisichella miatt, majd idegességében kicsúszott a pályáról.

A FIA ellenőrei persze a versenyt követően azonnal a kocsiknál teremtek számítógépeikkel, bár ezt a magyar közvetítésben nem lehetett látni, így még az Index is egy ideig – azóta módosítva – úgy vélte, hogy a FIA-t nem érdekli ez a fejlemény.

A FIA ellenőreit természetesen nagyon is érdekelte, mivel annyira szembetűnően csinálták a ferrarisok, hogy telemetriai adatok nélkül is egyértelmű a szabálysértés, olyan nyilvánvalóak a rádiós beszélgetések.

Érdekes, hogy Massa ilyen látványosan engedte előre Alonsót, miközben tudja, hogy a FIA akár ezért ki is zárhatja őket utólag a futamból és törli a versenyen elért pontokat. Érthető a háborgása, hiszen milyen szimbolikus lehetett volna számára, hogy kerek egy évvel a balesete után nyer újra futamot.  Ezt a pillanatot vette el tőle a Ferrari.

Azonban Alonso a verseny előtt arról beszélt, hogy számít Massára a védekezésben, így feltételezhető: a Ferrarinál már előre leosztották a lapokat, azonban Massa annyira felhevült lelkileg a start utáni előzésektől, hogy nehezen követte az előre megbeszélt taktikát. (Alonso a 21. körben nem tudta megelőzni Massát és ezért értetlenkedett a rádióban.) A nézők számára Massa úgy lett újra a legkisebb királyfi, hogy a verseny előtti taktikát nem betartva, félig-meddig kiprovokálta a beszédes utasításokat: látványosan hajtotta csak meg a fejét. A Ferrari pofátlan taktikájába belement, de ha ennyire sértette az önérzetét, miért engedte egyáltalán el Alonsót? A versenyt megelőzően még elfogadta a taktikát (mely feltételezhetően egy ilyen szituációra is tartalmazott utasítást), de a start után úgy érezhette, hogy most a Ferrari vág hozzá egy rugót, hiszen csodálatos sportolói teljesítményt mutatott fel a balesete utáni fellépésből.

A Ferrarinál a szenvedélyt e jelenet utána Alonso morgása és Massa sértődése jelenti, a csapat mögött azonban láthatóan kőkemény számítások uralkodnak.

Ez nem új keletű felfogás, ezzel tisztában volt Massa is: ennek tudatában írta alá a szerződését két évre. Fájdalmas döntés lehetett a pozíciócsere, de az ezt megelőző brazil szappanopera és a látványos elengedés nem Massa egy éves heroikus küzdelmét láttatja a nézővel, hanem színpadiasan bebetonozta magát (újra) az örök második pozíciójába.  

 

Update:

A FIA világtanács Monza előtt ül össze megvitatni az esetet, addig 100.000 dollár büntetést kell fizetnie. A Ferrari lobbierejét ismerve - vélik a szakértők - nem törlik az eredményüket, de feltételezhető, hogy duplázzák a büntetés összegét, de az sem éri majd el egy Ferrari 458 Italia árát.

75 komment · 1 trackback

Címkék: ferrari alonso massa előzés hockenheimring

A bejegyzés trackback címe:

https://efegy.blog.hu/api/trackback/id/tr132175120

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Álszentek az F1-ben 2010.07.26. 19:36:51

A hockenheimi futam óta felháborodott hangok veszik körül a Formula 1-et, szakértők és rajongók sokasága lelkesen ekézi a Ferrarit és Alonsot egyaránt. Egy kicsit járjuk körbe a történéseket aztán nézzük a tényeket. Mottó: a diszkrét, úszógatyába hugy...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Semper Fidelis 2010.07.25. 21:22:49

Khm.....

De ugye amikor a Meki azt mondta a Hamiltonnak, hogy tekerje le a motor fordulatszámát és ez Buttonnak is elmondták... ugye az nem volt csapatutasítás?? Áááá véletlenül sem hisztizett Lewis egy csomót a verseny után... á nem......

-d(-_-)b- 2010.07.25. 21:28:10

1. vagy büntessenek meg minden csapatot ilyenért, ha egyszer ez a szabály, vagy
2. töröljék el ezt a szabályt.

Én a 2. mellett vagyok, mert ha egyszer a F1 csapatsport, akkor hadd lehessen már csapattaktika is.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.07.25. 21:40:47

Hát, megen csúnya dolog volt, na.

Csapatutasítás mindig is lesz, bárhogy takargatják. Kérdés akkor, hogy szükség van-e rá (tilani).

Egy csapatnak az az érdeke, hogy világbajnokságot nyerjen, a szponzoroknak meg az, hogy jól megnézzék az autókat. Végül mindig a nézők döntenek. Ha közvéleménykutatást végeznénk, számos Senna-manővert tudnának felsorolni, Prost-félét talán kevesebbet. Pedig Prost mind taktikus, hülyére nyerte magát látványtalan versenyzésével, de a közönség akkor is a Sennákra fog emlékezni.

Ez pedig megfordítva felveti a kérdést, hogy hosszútávon mi éri meg jobban. Az 5 pont és ezzel előny egy újabb megnyerhető világbajnokság irányába azt kockáztatva, hogy megint meghurcolják őket mint 8 éve?

És a nézők nem felejtenek. És a szponzorok is tudják, hogy a nézők nem felejtenek. A Ferrari nem tanult a Renault tavaly/tavalyelőtti példájából, a sajátjukból meg főleg.

ugyan_pityu! 2010.07.25. 21:52:46

az úgynevezett konstruktőri, vagyis csapat világbajnokságot kellene inkább eltörölni. csak és kizárólag a pilóták pontszámai számítsanak, csapattól függetlenül, természetesen megemlítve, hogy ki melyik csapattal érte el ezt. persze mindenki kalkulálná utána is, de semmilyen értéke nem lenne.
szerintem...

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.07.25. 22:02:22

@ugyan_pityu!: A konstruktőri cím régóa nem motiváló erő az F1-ben, igazából soha nem is volt. A csapatok is belátják, hogy az egyéni cím az igazi. Egy valag csapat nyert már úgy konstruktőri címet, hogy közben az egyénit valaki más vitte el. Ezekre csak a szakma emlékszik.

tothh · http://polizis.blog.hu 2010.07.25. 22:05:37

Nagyon nehéz volt a mai ügy a Ferrarinak, de én azt gondolom, emberileg még a lehető legkorrektebben jöttek ki a dologból.

Az egész azért is kapott különös figyelmet - ahogy a posztíró is kiválóan rávilágít, - hogy Massa napra pontosan egy éve került élet és halál közé itt Mogyoródon, és ez hatalmas plusz lett volna neki. Mégis, azt gondolom, a verseny erkölcsi győztese ő.
Lehetett látni, mind Alonsón, mind pedig a csapatvezetésen, hogy pontosan tisztában vannak ezzel, és nagyon hálásak Massának. Alonsó ezzel vb. lehet, bár még mindig hatalmas a hátránya.
Massán pedig szerintem a tehetetlenség dühe látszott, hisz maga is értette a helyzet lényegét, és tudta, mik az esélyek, azonban nagyon szeretett volna másfél év után újra nyerni.

A FIA hozta viszont képmutató formáját. Először is, direkt csapatsorrend nem volt. Expressis verbis, (hamis) tényeket közöltek Massával. És ő mindenféle FELSZÓLÍTÁS NÉLKÜL tette a dolgát.
Most megkapták ezt a büntetést, ami nyilván zsebből fizethető nekik, de ha tényleg szabálytalannak ítélnék, akkor azzal pontlevonásnak, vagy hasonló szankciónak is kéne járnia, a következetesség jegyében... Ez így no comment.

Ha viszont a Motorsport Világtanács valamilyen sportszankciót hoz a Ferrarival, illetve versenyzőivel szemben, akkor végképp a béka segge alá kerül a sportág tekintélye.
Lássuk csak, nem az első ilyen volt, a direkt csapatutasítás 2002-es betiltása óta. Egy-két példa: Tavaly, Törökországban, a két Red Bull 2. és 3. helyen ment, mikor Vettel egyre jobban közeledett Webberre, lassan lőtávolba ért. "Mark is faster than you.", szóltak neki rádión. Akkor Palik közvetített, és bele is visította a mikrofonba, hogy ez bizony csapatutasítás, burkoltan. Mert az is volt. Nem akartak balhét.
Másik példa, 2008 Kína, ahol Massa volt a Ferrarinál a kedvezményezett. Kimi igen erősen visszament, hogy csapattársa elmehessen mellette, a plusz két pontért, ami a maradék vb esélyt jelentette. Az is tiszta sor volt.

A tényező pedig, ami miatt most a Ferrari bajba kerülhet, az pont az, hogy a Ferrari nem akart sumákolni. Tiszta sor, ez ma Massa napja volt, a vb-ért pedig Alonsó mehet. Kíváncsi lennék amúgy, a többi csapat részéről, hogy a motorbeállításokra vonatkozó rádióüzenetek mögött milyen filozófia húzódik meg... Pl. McLaren. A Ferrari tisztán csinálta, nagyon remélem, hogy nem pont emiatt fogják meghurcolni, úgy, hogy véleményem szerint, mindenki ezt csinálja kicsiben, vagy nagyban, csak épp "motorbeállításnak" álcázza.

Brawn1 2010.07.25. 22:19:57

Ez a spanyol pöcs egy szánalmas, csaló szemétláda! 2006-ban is csalással lett bajnok, ugye emlékszünk a lengéscsillapító ügyre. De persze azt is letojta nagy ívben akkor az FIA, hogy illegális dolgok vannak a Retyón. A másik meg a Piquet eset, amikor Briatoréval együtt manipulálták a versenyt, majd azt kamuzta a köcsög spanyol, hogy ő erről nem tudott semmit. Dehogynem tudott, és ha akkor az FIA jogszerűen jár el, örökre eltiltják ezt a trógert a sporttól. És akkor itt a mai szereplése, ahol szintén csalással nyert a rohadék. Ideje lenne már ezt a lúzert kibaszni az F1-ből.

kukatr 2010.07.25. 22:25:55

csapatsportban miért van egyéni világbajnokság?

ugyan_pityu! 2010.07.25. 22:26:06

én elhiszem, hogy csapatérdek, meg ilyenek, de azért akkor is valami nem stimmel, ha egy olyan technikai sportban, ahol az számít futamgyőztesnek, aki a leggyorsabban teljesíti az adott versenytávot, valaki maga elé engedi az ellenfelét (akivel ugyan egy csapatban vannak, de mégis ellenfelek). lehet ezt sokáig magyarázgatni, de akkor sem fair.
ha mással nem is, velünk nézőkkel szemben biztos nem az. szeretné az ember azt hinni, hogy nincs a színfalak mögött már rég lezongorázva az egész...

Tsakazertish 2010.07.25. 22:34:19

Ebben a "csapatsportban" mind a 24 pilóta (még a legújoncabb, leggyengébb autóban ülő is) azért száll be az autóba, hogy nyerjen. Ha nem így lenne, semmi értelme nem lenne a versenyzésnek. No ezt vették el tőlük és tőlünk is ezzel a mai disznósággal.

ugyan_pityu! 2010.07.25. 22:36:31

legjobb az lenne, ha másik csapat kocsijába is lehetne szólni. Domenikáli beszólna Fettel barátunknak, hogy "Figyi Sebestyén! Kicsit vegyé má vissza... köszi"

Nyers Fa 2010.07.25. 22:54:55

@Brawn1: Elfelejtetted a McLarenes adatlopást a Ferraritól, végűl Fernando emailjein buktak meg.

Amúgy Forza Ferrari!

Nyers Fa 2010.07.25. 22:59:16

@ugyan_pityu!: Velünk nézőkkel.
Én szurkoló is vagyok, nekem az a lényeg, hogy a Ferrarié legyen a vb trófea, hogy Massa kapja vagy Alonso az mindegy.
De mivel Massának már nincs esélye, ezt helyes döntésnek tartom, azzal együtt, hogy egy rohadt, szemét dolog volt.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.07.25. 23:07:45

Szerintem a Ferrarinak ez az ev amugy is megy a levesbe igy abszolut lenyegtelen lett volna szamukra, hogy Massa vagy Alonso lep fel a dobogo legfelso fokara.

D4D 2010.07.25. 23:13:55

@tothh: Annyit fűznék hozzá, a többiek 'elegánsan' csinálják, a Ferrari másodikjai pedig 'látványosan'.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.07.25. 23:17:59

Minden rendben lett volna, de túl tisztán ment a szöveg. Elôre azért nem dumálták meg - gondolom -, mert nem is sejtették, hog Massa ilyen helyzetbe kerül. A rádióüzenetek nagyon, hát átlátszóak voltak.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.07.25. 23:29:50

Felnőtt férfiak(!) körbe-körbe mennek az autóikkal, ti pedig ezen(!) vitatkozni tudtok. Ha jól értem, most volt egy db előzés, arról is kiderült, hogy "csalás". (Én mondjuk mindig elengedem a nyomulós hülyéket, mégse érzem csalásnak, de mindegy, elvan a gyerek, ha játszik.)

Nem mondom, néha van baleset, de mintha régebben többen haltak volna meg. Mostanában inkább alibi-balesetek történnek, mint az az alátét a szemébe pattan meg ilyesmi, de ez szar, még a kontaktlencsét se karcolja meg. Egy ideig etethető ilyennel a nép, de nem hiszem, hogy sokáig. Hol van már Lauda égéses balesete, Senna kormánytörése?

Valamit tenni kéne azért, hogy nézhető legyen az F1, pl. nyitott tanksapkákkal küldeni a pályára a versenyzőket, vagy a pálya néhány pontjára sulymokat elhelyezni, vagy betontuskókkal helyettesíteni a gumikat, mert így halál unalmas az egész.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.07.25. 23:34:04

A tehetségesebb versenyzôknek fel kell tenni a kocsi tetejére plusz x kiló súlyt. Ha a csapat túl jó még plusz x kiló.

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.07.26. 00:14:44

@RAMBO: Most jól értem, hogy te annak örülsz, hogy pl. Senna meghalt, mert az izgalmas volt? Ha ezt így gondoltad, igazából reagálni sem tudok rá mit...

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.07.26. 00:17:39

@Nyiz:

Sennával ne viccelj, te, mert megtalállak.

nemacsuka · http://nemacsuka.blog.hu 2010.07.26. 00:22:27

@RAMBO: 'Ha jól értem, most volt egy db előzés, arról is kiderült, hogy "csalás"'

ROFL, kivancsi lennek egy csak szoveges F1 kozvetitesre amit te kozvetitesz, vszinuleg 10 eves korom ota az elso F1-es elmenyem volna (20+ ev utan)

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.07.26. 00:29:41

@Panther_V: Egyáltalán nem viccelek, Sennával soha, de, amit Rambo írt, erre enged következtetni, amit leírtam. Nem gondolodhatod, hogy Senna halálával poénkodni akarok...

KenSentMe 2010.07.26. 00:45:09

Hát nem tudom.. ahhoz képest, hogy milyen késhegyre menős, gyűlölködős, halálos játék megy a Redbullnál, meg hogy milyen hűvösen-angolosan-csöndben-kakaskodós harc folyik a Mclarennél (álmoskásan felidézve a Prost-Senna viaskodást), szóval ahhoz képest eléggé szánalmas, ahogy a Ferrari még mindig az "előzd meg utasításra, hogy legyen hétfőn is munkahelyed" szintnél tart.. meg az se volna kevésbé szánalmas, ha Alonso így lenne harmadszor is világbajnok .. valahol azért ez az autósport szépségét öli meg, olyan keserű lesz az ember szája íze, ha arra gondol, hogy "né má, ebben a piros csapatban van egy bajnok, aki a társát nem bírja megelőzni, meg egy lúzer, akit mindig utasítanak, hogy legyen torkosborz".. na, egy ilyen csapatnak aztán lehet ám drukkolni.. kár érte, hogy a Ferrari a lobbierejének hála megússza.. még ha nem is akarná a versenybíróság megbüntetni a pilótákat/Ferrarit (hiszen tényleg ők voltak a jobbak), azt simán megtehetnék ilyen esetben, hogy jogot adhatnának a versenybíróságnak a pilóták "visszacserélésére", tehát hogy ilyenkor utólag Massa-nak ítélhessék a versenyt.

01020304 2010.07.26. 00:53:54

Rambo szerintem irónikusan értette. De igaza lehet:

Megy körbe-körbe 24 (22?) túlfizetett faszi. Nem történik semmi egész "meccs" alatt. Az egyik csapatnak kell egy kis reklám, csinálnak egy ilyen "malőrt". A bünti pedig be van kalkulálva az éves költségvetésbe.

Rántott máj (törölt) 2010.07.26. 01:06:26

@VRbagoly: "né má, ebben a piros csapatban van egy bajnok, aki a társát nem bírja megelőzni, meg egy lúzer, akit mindig utasítanak, hogy legyen torkosborz"
Melyik VB-cimerol is beszelsz Schumachernek? :D

Johnny Web 2010.07.26. 03:19:34

A csapattárs elengedése mindig is része volt az f1-nek. Az utóbbi években álcázva csinálják, de mindenki tudja miről van szó. Vicces, hogy pont akkor jár büntetés, amikor nem sumákolva oldják meg.
Műbalhé, álszent felháborodás.
Massa 2008-ban hasonló támogatást kapott, úgyhogy semmi oka megsértődni.

A konstruktőri cím meg nagyon is motiváló erő, mert az idény végén a konstruktőri sorrend alapján osztják szét a pénzt.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.07.26. 04:21:14

Szerintem a versenyzésnek nagyon jót tenne, ha a versenyeken CSAK a versenyzőt, a VB kapcsán viszont csak a csapatot értékelnék.

Ez azonnal elvenné a csapatutasítás minden értelmét, jobb versenyeket látnánk.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.26. 05:01:04

@TheElf:

már ha jobbak lennének a versenyek attól, hogy onnan kezdve két csapattárs már soha nem versenyezne egymással, mert semmi értelme nem maradna

redzsihemond 2010.07.26. 07:27:46

A czikkben említett incidens nem Trullival, hanem Fisichellával történt egy kanadai futamon, ahol annyira felhúzta magát Alonso, hogy szépen neki is csattant a falnak, ahogy kell :)

Őszintén megmondom, nem maga az elengedés ténye felháborító, hiszen aki ismeri a sportot, tudja, hogy ez létezik, még akkor is, ha nem mondják ki.
Hanem az háborít fel, hogy ennyire nyíltan csinálják, és akkor is felháborítana, ha nem a Ferrari csinálta volna.
Sajnos egy olyan sport, ahol ennyi zsé forog, már nem a sportszerűségről szól... ez látszik a kémügyből, a Renault-os csalós-balesetből meg egy csomó minden másból.

Briatora mondta jól anno: Ha gyorsabb vagy, előzd meg! :D

Giraffa 2010.07.26. 07:59:54

Nem vagyok Ferrari-rajongó, de elég álszent a felháborodás ezen a dolgon. Ha annyira zavaró, hogy csapatként gondolkoznak, akkor egy istállóban csak EGY autót lehessen indítani versenyenként.

Kerékpárversenynél is segítik egymást a csapattagok... :)

tobias2 2010.07.26. 08:16:07

Abba kellene hagyni az F1 cirkuszt és a rá fordított pénzt évente automatikusan az árvízkárosultaknak kellene átutalni. A tévében pedig a házak újjáépítését közvetítsék a verseny helyett.

lackó 2010.07.26. 08:22:21

Szerintnem meg a Ferrari direkt csinálta úgy, ahogy. Megy a duma már hónapok óta, hogy kibasz van Alonsoval meg a Ferrarival, az elmúlt futamokon már ők is csak röhögtek kínjukban. Most meg csináltak egy olyan húzást, ami nyilvánvaló szabályszegés.

piszok alfréd 2010.07.26. 08:31:43

azért nem kéne elfelejteni, amikor a Ferrari befolyásáról beszélünk, hogy az elmúlt versenyeken a FIA egyértelműen Alonsot szívatta hibás és késleltetett döntéseivel, ugyanakkor Hamilton mindent megúszott vagy csak "álbüntetést" kapott. aki követi a versenyeket tudja, miről beszélek, legalább 20 pontot vettek el a spanyoltól... a Ferrari meg buta, hogy nem konspirál és kódol, mint a többi csapat.(pl: vegyél vissza a fogyasztásból vagy túlmelegszik a féked, kíméld az autót!)

csoko20 2010.07.26. 08:34:48

Gondolom az is fair-nek érzi az utasítást, aki a verseny előtt pénzt rakott Massára. Ha rádől egy toronydaru, vagy feltör alatta egy gejzír akkor érthető a mélytorok. De nézni, ahogy lelassít, hogy a puncsos kispajtása előremenjen, mint terhes kismama a bejáratnál, hááát....

És teszem azt a fél olasz maffia Alonsora fogadott, ez akkor sem bunda?

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.07.26. 08:38:23

@csoko20:

De, s az is az mikor Alonso hatalmas tempóval megérkezett Massa mögé, s a kis köcsög ajdnem kinyírta a nagyobbat. Ahogy Redbulléknál.

piszok alfréd 2010.07.26. 08:44:33

@csoko20:

igazad van, de akkor háborogjunk azon is, hogy hamilton megelőzte a safety cart, mégis 2. maradhatott, buttonnak nem engedték, hogy támadja hamiltont, webberről leszedték az új alkatrészeket, mert vettel összetörte a sajátját, alonsoval akkor közlik, hogy vissza kellett volna engedje maga elé kubicát, amikor az már rég kiállt a versenyből. szóval minden versenyen átbasszák a fogadókat valamivel...

Psyman 2010.07.26. 08:52:57

A bírák már 2 versenyen hozzájárultak, hogy a Ferrari elbukjon egy jó eredményt (és mellesleg hozzásegítsék Hamiltont), most is bizonyára megteszik.

Psyman 2010.07.26. 08:55:09

Megjegyzem nem csak a Ferrarinál van csapatutasítás, csak a többieknél nem ennyire látványos. Emlékszünk még ugye a Webber-Vettel ütközésre Isztambulban? Ott nem ugrált senki csapatutasítás miatt háborogva.

wiseguy 2010.07.26. 09:08:02

Azt ugye senki nem gondolta, hogy az euromilliókért vásárolt spanyol majomnak nem lesz hendikep a csapaton belül?! Ugye még Massa sem?

Pénz beszél, meg a nézettség. Ezért volt a Ferrarié a mostani futam, meg majd a következő is, hogy szorosabb legyen a VB állása, ami nagyobb nézettséget generál, ami ugye jó.
Mint ahogy ez a műbalhé is.

papugaja 2010.07.26. 09:10:50

@-d(-_-)b-:
Ha csapatsport, akkor minek az egyéni ranglista??

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2010.07.26. 09:21:58

Alonso rulez :) Sosem szerettem valamiért, már akkor nem, mikor még semmi rosszat nem csinált. Látszik a fején, hogy egy sunyi kis szardarab.
Ennél nagyobb szardarab csak a puncsló ferraris főnök volt :) Ilyen egy gerinctelen mézes-mázos seggnyaló alakot :)

okostojgli (törölt) 2010.07.26. 09:32:55

Fiala: Ma reggel összetörtem az autómat. Senki nem szólt a Ferraritól az előttem haladónak mint Massának, hogy húzódjon félre, jövök.

Tetves százezer dollárral büntetik őket kizárás helyett. Elmehet a FIA a picsába.

archangel 2010.07.26. 09:38:15

@Nyers Fa:
Nem lopott semmit a McLaren, hanem jogtalanul es elitelendoen hasznalt fel olyan adatokat, amelyeket egy Ferrari alkalmazott - Nigel Stepney - juttatott el hozzajuk.

drkgyqc9tk 2010.07.26. 09:39:10

Tegnap megint egy tarthatatlan szabály abszurditása tűnt ki. Minden olyan esetben, amikor csapaptutasítás volt a múltban, mindenki (bírók, nézők stb.) azonnal tudta, hogy miről van szó. A FIA elvárása jelenleg az, hogy a versenyzők utóbb színművészetből is jelesre vizsgázzanak, mert kötelesek eljátszani, hogy nem történt meg az, amiről mindenki tudja, hogy megtörtént. Tegnap a Ferrari megbukott színművészetből, bár úgy tűnt, hogy nem is hajtanak az Oscarra. Elképesztően szánalmas, hogy azon hőzöng a világ, hogy Massa így engedte el Alpnsot, ahelyett, hogy "elrontották volna" a kerékcseréjét. Én is tudom, Te is tudod, Ők is tudják, de azért a színjáték kötelező. Mélyre süllyed az F1.

archangel 2010.07.26. 09:49:21

@drkgyqc9tk:
Legtobben ezt elfogadjak vagyis megprobaljak...
Azt ellenben nem lehet toleralni, hogy Alonso es Domenicali belehazudik a nezok, media, tobbi csapat arcaba.
Es ez fuggetlen a szabalyoktol, fuggetlen a FIA-tol, egyszeruen Teged, engem, masokat neznek atb@szhato (bocsanat) baromnak.

drkgyqc9tk 2010.07.26. 10:03:05

@archangel:
Értem én, de számomora az még gusztustalanabb, amikor a dolgot "korrekt" módon leplezik. Én olyankor sokkal inkább úgy érzem, hogy átbxxxható baromnak néznek. Hiszen bárhogyan teszik, mindig tudjuk, mi történt. Ebben az olvasatban a szabályokhoz való idomulás hiánya a Ferraritól nekem még talán elfogadhatóbb is, hiszen legalább voltak olyan tökösek, hogy köptek egy nagyot a sumákolásra. Még jobb lett volna, ha azt mondják Massa fülére, hogy engedd el te szemét, mert csak ő lehet VB, téhed meg kirúgunk, ha nem engedelmeskedsz. Na akkor tényleg úgy éreztem volna, hogy nem néznek hülyének, és elég tökösek leszxxni egy képtelen szabályt. (Amúgy sajnálom Massát, és kár, hogy létezik csapatutasítás, de ez ellen nem harcolhatunk úgy, hogy elvárjuk, hogy csak a látszatot tartsák fenn.)

tcom 2010.07.26. 10:03:26

konstruktőri cím?
Kb a 800 szerelőt érdekli, senki mást. 0

archangel 2010.07.26. 10:05:18

@drkgyqc9tk:
Ez a dolog regota letezik, talan anno az oreg Williams nyilatkozta, hogy nem mindig veletlenul szorul meg egy kerekanya vagy ragad be egy tankolocso, ha pont azt kivanjak a korulmenyek.
Boxban ezt elegansan megoldhattak volna.

Melchi Zadok 2010.07.26. 10:35:22

@Ezt a népet sajnáljam?: komolyan? te már az ötvenes években is nézted a forma 1-et? annyira bírom, mikor ilyen kis mezei (már láttam vagy tíz futamot) szakértők moralizálnak itt.
lószart se tudtok az f1-ről.

Melchi Zadok 2010.07.26. 10:41:20

@RAMBO: figyelj, ha valami értelemeset is tudsz majd hozzászólni jelezd már előre jó? ez a "felnőtt emberek autók körbe-körbe és ezt ti nézitek" meg nagyon kétélű fegyver barátom. mondd el nekem a kedvenc sportodat és tíz másodpercen belül kapsz egy választ, hogy az valójában mennyire értelmetlen, ergo tiszta hülye, vagy, ha ezt szereted.

repattila 2010.07.26. 10:58:28

Ez az egész abból az elentmondásból fakad, hogy bár csapatok vannak, mégis egyéni világbajnoki címet osztanak. Kb mintha fociban csak a gólt szerző játékos lenne világbajnok, a csapat többi tagja nyilván nehezebben passzolna.
Perze ez a motorsportban hagyomány, de feloldhatatlan ellentéteket gerjeszt.

Szerintem érdekes lenne egy tisztán csapatverseny jellegű forma-1, és akkor lehetne 3 autó csapatonként, ami akár még a versenyek izgalmasságán is segíthetne.

ZX 2010.07.26. 11:04:18

@tobias2: gratulálok a hónap legbutább kommentjéért.
Gondolkozz el miért is?

Szerintem meg az FIA seggébe egy méteres kékeres. 2x kibasztak Alonsoval, ezután igazán szemet hunyhatnak, hiszen jól tudják, hogy máshol is van csapatutasítás.

dr. _mmm_ 2010.07.26. 11:13:42

Mondjuk ez a motorerő tekergetés... Miért nem lehet verseny előtt kiválasztani 1 állást és tessék azon teljesíteni.Ja hogy a motor nem bírná.. tessék olyat építeni ami bírja. Oszt csókolom.
(Valamikor régen amikor a pilóták morgolódtak, a kerékvetők magassága miatt, Eclestone a következőket bírta mondani: "Uraim.. a pályának van egy vonalvezetése.. tessék azon belül autózni")

Kayassine 2010.07.26. 11:15:42

Szerintem meg Massa volt béna. Vagy ne engedte volna el Alonsot vagy ügyesebben tette volna. Ez egy ilyen játék, vannak magasabb érdekek. Így kibaszott mindenkivel, én kitenném a csapatból, mert egy béna fasz. Többször feltartotta az idén Alonsot, de Alonso nem forszírozta az előzést mert az volt a csapatérdek, nem rinyált csak ment mögötte védte a seggét. Valaki rendet tehetne már a Ferrarinál. Hajrá Alonso!

tökmindegy77 2010.07.26. 11:22:47

Pár gondolat az esetről:

- ha az előző 2 versenyen nem kapja azt Alonso amit kapott, és 20-30 ponttal több van neki, akkor lehet, hogy belefért volna Massa győzelme. Így nem fért bele.
- Massának már az elején el kellett volna engedni Alonsót amikor majdnem összeértek, mivel ez a csapat érdeke
- ha ezeken a szar pályákon lehetne előzni, akkor máshogy nézne ki egy ilyen elengedés, és a sok troll nem panaszkodna
- ha összetörik magukat mindketten, az nemcsak hülyeség, de életveszélyes is. Ilyenkor bezzeg nem olyan fontos a biztonság.
- nehogymár ne mondhassa meg egy csapat (aki dollárszázmilliókat öl a csapatba), hogy ilyen esetben ki menjen be előbb. Ennek a szabálynak semmi értelme sincs. A VB ezen szakaszán, a legtöbb esetben (bizonyos pontkülönbség esetén) MINDENHOL van csapatsorrend. Régen boxkiállással oldották meg, mostanában meg a motorteljesítményt csavargatják. Ugyanaz.

@Ezt a népet sajnáljam?: akkor elég hamar megutálhattad, mert Fangioék idejében MÉG A KOCSIT IS MEGKAPTA futam közben az elsőszámú pilóta, ha tönkrement az övé.

hajdu_szarka 2010.07.26. 11:30:55

rendben van
vegyék el ezt az 5 pontot Alonsótól
de adják vissza azt a 25-30-at, amit az elmúlt versenyeken elvettek tőle

hajdu_szarka 2010.07.26. 11:32:56

@Kayassine:

a kis Massa szándékosan csinálta így
hogy az egész világ lássa, mit művelnek a kis mimózával

herbert 2010.07.26. 11:44:02

A fair play méregfogát talán ott lehetne kihúzni, hogy a konstruktőri címbe mindkét autó eredményei beszámítanak, de az egyéni versenybe minden csapat csak egy pilótát nevezhet. Onnantól nyilván értelemszerű, h van csapatutasítás. Esetleg annyival meg lehet bolondítani, hogy pl. 5. futamig változtathat az egyéni versenyzőjén.

Kíváncsi vagyok Massa melyik versenyen kapja meg az utasítást, hogy Alonsot engedje el a rajtnál, aztán rakja keresztbe az autót.

"Fernando gyorsabban rajtolt mint te, és a célegyenes vége nagyon csúszik! Jelezd vissza hogy vetted!"

Fernando Alonso remek autóversenyző. Egészen addig, amíg üres a pálya vagy mindenki udvariasan elengedi.

ZX 2010.07.26. 11:57:02

@herbert: Monaco-ban sem volt előtte senki ugye?

herbert 2010.07.26. 12:13:48

@ZX: persze hogy van az állításomban túlzás, de én még az életben nem hallottam ennyit hisztizni versenyzőt azért, mert éles versenyhelyzetben (tehát nem lekörözés) nem engedik el. Ez azért egy csöppet furcsa nekem egy "versenyzőtől"...

ZX 2010.07.26. 12:16:39

@herbert: Kicsit fura a stílusa az tény, de attól még jó versenyő. A 2 vb címe nem azért van mert valaki véletlenül a kézébe nyomta.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.26. 12:28:33

@herbert:

a fair playnek méregfoga van? wow.

herbert 2010.07.26. 12:35:20

@mavo: nem hallottál még képzavarról?

papugaja 2010.07.26. 12:46:19

@tobias2:
Kezdeményezzünk erről népszavazást!!
Hej, be szép lesz, amikor a Hungaroring ad otthont a Nemzeti Vágtának!
Palik meg majd visít, ahogyan a RedBull-os Stohl Buci a célegyenesbe fordulva leszorítja a SzobiSzörpös Voksán Virágot!
A bevételt pedig teljes egészében az éhező afrikai árvák lélegeztetőgépére fordíthatjuk.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.26. 13:03:25

@herbert:

azért abból is van jobb, meg rosszabb. ez a méregfogas izé az utóbbi kategória.

okostojgli (törölt) 2010.07.26. 14:24:40

@tökmindegy77:
No, akkor másik pár gondolat.

-Az előző versenyek és a "nem adhatsz utasítást a versenyzőnek" című szabály milyen összefüggésben van egymással?
-Massának egyáltalán miért is kellett volna bárkit is elengednie mindjárt az elején? Előre lehetett tudni, hogy Ferrari 1-2 lesz a vége?
-Az előzés kísérlete miért egyértelműen a baleset szinonimája számodra?
-És ha már az istálló mindenképpen befutó sorrendet akar, megtehetné, hogy elb..ssza Massa kerékcseréjét. Egy picit. Éppen csak egy picit. Ha már.

tökmindegy77 2010.07.26. 15:41:52

@okostojgli:
- ha nem ekkora hátrányban lenne (ami nagyrészt nem önhibájából következett be, az uccsó 2 futamon) akkor nem lenne akkora jelentősége az 5 pontnak
- azért amiért Kimi elengedte őt annakidején. Egy csapatban vannak és neki már nincs esélye a vb címre. Pár éve lehet tudni, hogy aki előrébb van az a végén is előrébb lesz. Se a kocsik se a szabályok nem alkalmasak arra, hogy valódi sokelőzéses verseny legyen, így marad az elengedés, vagy trükközve vagy nyíltan.
- nem mondtam olyat, egyértelmű szinonímája az előzés a balesetnek. De amikor az elején próbált előzni Alonso, majdnem baleset lett belőle.
- és miért jobb az elbaszott kerékcsere, mint hogy elengedi? Tényleg nem értem. Ugyanolyan "csalás", mint amikor letekertetik a teljesítményt, "spóroltatnak" az üzemanyaggal, vagy amikor még volt kerékcsere "jókor" hívták ki az egyiket. Tényleg nem érzem, hogy lenne különbség.

Melchi Zadok 2010.09.26. 10:02:46

@RAMBO: 22 fetrengő szimuláló puhapöcs egy szaros labdát kerget, aztán ha egy óra semmitmondó dögunalom után véletlenül bejuttatják a két kapufa közé, akkor felszínre törnek a látens homoszexuális hajlamaik.

és te ezt nézed???
süti beállítások módosítása